zondag 18 september 2016

01- Kalmthout - Door de kalmthoutse heide - 11km

Ja de kop is eraf de eerste wandeling uit het 'Wandelboek Antwerpen' is gemaakt. Deze was dus een wandeling op de Kalmthoutseheide. Gezien het mooie weer een beetje te druk naar mijn zin ik hou eerder van stilte en weinig volk maar goed de grootste drukte begon toen ik de weg terug aan het nemen was.

Je doet best goede wandelschoenen aan want de heide is geen gemakkelijk terrein soms verhard en vaak ook erg zanderige paden.

En als je een pad neemt over de graasweide wees voorzichtig. Ik liep recht op een kudde koeien ...op zich niet erg ik kon passeren tot ik de stier tegen kwam die een beetje op de uitkijk stond .....Dat beest was niet erg opgezet toen ik hem stoorde bij zijn ontbijt. Plots werd de wandeltocht een sprintje .....buiten bereik van het gezonde beest.

GPX vind je hieronder. De tocht is zeker een aanrader.

https://drive.google.com/open?id=0B-ONLKPlYGJ7LXUtTHB2b3oxbnc

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire Posts