vrijdag 31 maart 2017

02 - Bree - Kempen-broek - 13 Km

Grenswandelen langs waterpartijen en in Elzenbroekbossen.

Ik had hier nog nooit van gehoord en evenals iedereen dacht ik wat gaan we nu in Bree zoeken. Wel de trip was het dubbel en dik waard. Het is een heel prachtig stukje natuur en ik heb er met volle teugen van genoten. De wandeling verliep niet zonder hindernissen want het parcours in het boek uitgestippeld kan je met de beste wil niet volgen; ik heb in het begin al over een stukje privaat terrein en een afgesloten zone gelopen bleek dus je kijkt best voor je vertrekt even op de aanwezige info borden. In het tweede deel van de wandeling is een pad ook afgesloten en volgens ik ter plaatse kon leren heeft men dat deel ook aangekocht en is men bezig daar ook een deel natuurgebied te creëren. Dan is het ook aan te raden om op de terug weg even tijd te nemen om in de vogelkijk hutten een kijkje te nemen naar de aanwezige dieren. Naast Ganzen,eenden en zwanen heb ik een paar aalschovers tijdens het vissen kunnen bewonderen en een kiekendief die van de aanwezige zon aan het genieten was.



Dat het meer dan een prachtige lente dag kan je zeker op onderstaande foto zien.
Vogels in overvloed er waren zeker 30 a 40 ganzen aanwezig en wat maken die een lawaai zeg.
Ik heb het gevoel dat ik wordt bekeken .....lijkt wel een spion in het land.
O ja hoor je hebt gelijk da's mijn broer ....rare kerel !!!
En dan kom je ook de grazers tegen wat een prachtige dieren.
Hoe maak je van een boom een brug ?
En langs de hele route blijf je info borden tegen komen.



En op regelmatige wijze zie je ook de nodige grazers en soms moet je hun pad kruisen; val de dieren niet lastig en al helemaal niet dat er kalveren in de buurt zijn.



In de onderstaande GPX zit de door mij gelopen route vermist deze afwijkt van de geplande.

Bree Kempen-Broek GPX


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire Posts