dinsdag 14 maart 2017

01 - Neerpelt - Hageven - 14.8 Km

Door de barre woeste Kempense landschappen van Charles Wellens.



Een heerlijk wandeling me een verscheidenheid aan landschappen gaande van heide naar vennen en bos.

Eén van de eerste dingen waar je tegen aan loopt (hopelijk niet letterlijk) zijn een aantal prachtige bomen.


Je zit in een natuurreservaat dus je hoort en ziet allerhande vogels bij de vleet en ook een aantal kijkhutten zijn er meer dan genoeg.

Ook op het plateau valt er voldoende te zien ....ook loop je tegen een bunker aan maar deze heb ik raar maar waar even links laten liggen ....Misschien een volgende keer.


Dat deze wandeling bulkt van de prachtige en vooral rustige natuur kan ik zeker beamen het is ook zo dat op de klainedere paden behoorlijk wat volk rondloopt. Maar de keuze van deze lange wandeling brengt je heel alleen op eenzame paden helemaal één met de natuur.



En jazeker de lente is in aantocht en dat merk je goed aan de natuur alles komt weer tot leven.

En zoals steeds sluit ik wederom af met de GPX file voor de liefhebbers.

https://www.dropbox.com/s/b4zs0iekc36rcsp/01%20-%20Neerpelt%20-%20Hageven.gpx?dl=0

2 opmerkingen:

  1. Mooie site, ga ik zeker volgen. En heel fijn zijn de gpx bestanden!
    Nb. Wanneer ik op de gpx klik van deze tocht krijg ik de melding: deze link bestaat niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste, Hartelijk dank voor de felicitaties. De link was inderdaad een oude link naar dropbox die ik in beginfase van de site gebruikte. Deze is nu omgezet naar Gdrive en terug mogelijk om te downloaden. Dank u voor dit te melden.

    BeantwoordenVerwijderen

Populaire Posts