zondag 9 april 2017

04 - Maasmechelen - Mechelse heide - 6 Km

Maasmechelen op de flanken van de Grand Canyon van Vlaanderen



Een prachtige lente dag dus deze vraagt om te gaan wandelen tot wel 23° op sommige plaatsen.

Deze wandeling kan je in tegenstelling zoals in het boek staat dus ook wel in de week doen. Het pad dat namelijk in het boek staat is nagenoeg onbestaand en je volgt de blauwe,rode en gele wandeling door elkaar maar je kan deze paden perfect in de week ook bewandelen. Meer nog lijkt me wel eens interessant om te doen om de zandgroeve in bedrijf te zien.

Voor de rest dit is populair gebied dus je loopt hier zeker niet alleen maar de natuur is prachtig en ik geef eerlijk toen ik had nog nooit een zandgroeve gezien.

We starten met een klim naar een uitzichtpunt en het uitzicht daar is hemels ik kan op foto niet vastleggen hoe prachtig het er is.

Regelmatig krijg je dus een prachtig zicht op de huidige zandgroeve maar ook op de oude groeve welke stilletjes aan verandert in een natuurreservaat. Dat mocht de familie voor me ondervinden toen dochter lief weg sprong voor een adder die rustig in het gras lag te zonnen.
Je ziet het misschien niet zo goed op de foto maar .....Hulst in bloei .....prachtig.
En op de heide kom je plots deze bunker tegen ... en dan vraag ik me wel af wat staat dit ding hier te doen in de middle of no where ? Maar goed hij zal wel een deel uitgemaakt hebben van een groter geheel en een mogelijke ring ..... Maar na al die jaren toch prachtig deze geschiedenis nog in levende lijve tegen te komen.

En zoals steeds de GPX.

Maasmechelen Mechelseheide


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire Posts