maandag 24 april 2017

06 - Vorselaar - Voetvolk voor de Borrekens - 15.9 Km



Ik had mij hier lichtjes op miskeken de inkorting is namelijk 11Km dus ik begon met het idee o het is minder dan gisteren. Maar de werkelijk gelopen Kms is dus ongeveer 17 Km.

We starten in Vorselaar en we gaan meteen de dreef in richting kasteel. Waar we eerst een kapel van het Kasteel tegen komen.


Niet veel later krijgen we een eerste blik op het Kasteel.
Eénmaal bij het kasteel aangekomen schrik je toch wel hoe schoon dit eigenlijk wel is niet alleen het Kasteel maar ook de voorbouw is een streling voor het oog.




En dan gaan we het park uit op weg naar de volgende stop ...14 Kappellekes en alks je goed telt dan klopt dat niet.





 En dan beginnen we pas echt aan onze kappelekes tocht want geloof me we komen er nog een behoorlijk aantal tegen.

Kleintjes zoals bovenstaande in een vrij recente woning in de muur ingebouwd.
Maar ook grotere formaten.



En dan belanden bij een natuurgebied beheerd door Natuurpunt.


 Daar gaan we doorheen om nog meer kappellekes te ontdekken.





Om uiteindelijk bij de Kapel van de 'Hofeinde' te belanden en meteen op een mooie plaats in deze wandeling.


Vlakbij de watermolen van Grobbendonk. En de 'Neerhof'.





Ook de natuur is prachtig je ziet er veel vogels en insecten.... Als je hem ziet op de foto ....dit is dus een Fazant.


Uiteindelijk kom je dan uit aan het vroegere 'Brits Kamp'.

En iets dat ik dus niet wist maar er ligt dus een Ruïne te midden van dit Kamp en het is de stap opzij zeker waard. Ze zijn aan het renoveren en een deel van de Ruïne wordt hersteld ik vermoed als kantoorruimte.




En dan een laatste kapel en weer richting Vorselaar.



Deze wandeling is zeker een aanrader ik heb er erg van genoten; hieronder vind je dus de GPX.

Vorselaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire Posts