donderdag 27 april 2017

08 - Lummen - Schulensmeer - 10 Km


Het is vandaag geen ideaal wandelweer en dat zie je meteen ook aan de eerste foto een fikse regenbui voor de jas die ik aan heb en ook wel best koud weer maar eigenlijk na die bui zie ik een waterzonnetje en is de tocht heel aangenaam.


En als je een dieren liefhebber bent dan kan je hier zeker je hartje ophalen ganzen,eenden,reigers,schapen lammetjes en ik heb ook een visarend kunnen bewonderen.








En dan ongeveer halverwege deze wandeling kom je dit gedenkplaatsje tegen zonder eigenlijke info ....dus je vraagt je wel af wat doet dit hier.

Weg  van het meer en de richting van het dorp 'Schulen' uit en zodra je in de bewoonde wereld arriveert zie je onderstaand gedenkteken vrij recent uit 2013.


Quote van 'Het Belang van Limburg' :
Herk-de-Stad - Verleden zaterdag 25 mei werd het kunstwerk ‘Schulens Schaap’ ingehuldigd. Uit Belgische blauwe hardsteen beitelde kunstenaar Luk Luts een prachtig schaap. Het beeld kreeg een mooie plaats voor de woning van Adam, de herder van de schaapskudde in het Schulensbroek.



En van hieruit krijg je reeds een mooi zicht op de kerk en wat me opvalt en iets dat ik nog niet eerder heb gezien is het platvorm om Ooievaars de mogelijkheid te geven daar een nest te maken.


Langs de oude toren van de afgebrande kerk gaan we terug richting meer om daar verder van de natuur te kunnen genieten.


GPX file van de wandeling hieronder.

lummen - schulensmeer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire Posts